hulajnoga po alkoholu

Rusza letnia odsłona kampanii „Znaj Ryzyko!”

W czerwcu 2022 ruszyła letnia odsłona kampanii społecznej „Znaj Ryzyko”, którą Fundacja Studio Psychologii Zdrowia realizuje od października 2021! Jednym z elementów kampanii jest aplikacja mobilna „Znaj Ryzyko”, którą można nieodpłatnie pobrać ze sklepów Google i Apple. Kampanię finansuje m.st. Warszawa.

W czerwcu i lipcu 2023 na ulicach m.st. Warszawy będzie można zobaczyć drugą odsłonę kampanii outdoorowej „Znaj Ryzyko”.
Plakaty powstały spod ręki artystów – Tobiasza Cechowicza i Adama Sierocińskiego:

pływanie po alkoholu hulajnoga po alkoholu wyjście po alkoholusłowa po alkoholu

Zazwyczaj nie jesteśmy świadomi zagrożeń i szkód wynikających ze spożywania alkoholu. Pijemy bezrefleksyjnie, ignorując lub pomniejszając możliwe konsekwencje nadużywania tej substancji i skutki jej oddziaływania na nasz organizm. Jednocześnie, wydaje nam się, że problemowe używanie alkoholu czy uzależnienie nigdy nas nie dotknie, bo przecież powszechnie „wiadomo”, że uzależniają się tylko osoby o niższym statusie społecznym, z marginesu, gorsze od nas… Te mity i przekonania społeczne sprawiają, że – gdy przekroczymy pewną granicę i rozpoczniemy drogę w kierunku problemowego używania alkoholu – nie zdajemy sobie z tego sprawy. Nie zauważamy, że pijemy w sposób ryzykowny, szkodliwy lub już uzależniliśmy się od alkoholu.

W ramach kampanii powstał raport nt. spożywania alkoholu przez mieszkańców Warszawy: „Alkohol w Warszawie. Jak piją i oceniają spożycie alkoholu mieszkańcy Warszawy„.

Kampania społeczna „Znaj Ryzyko” ma na celu obalenie mitów społecznych utrudniających rozpoznanie problemu, zaprezentowanie uzależnienia od alkoholu jako choroby demokratycznej, na którą może cierpieć każdy – bez względu na płeć, pozycję społeczną czy zajmowane stanowisko, przybliżenie konsekwencji nadużywania alkoholu i uzależnienia oraz informowanie o możliwych formach i miejscach pomocy skierowanych do osób zagrożonych uzależnieniem, dotkniętych problemem uzależnienia od alkoholu i ich bliskich.

Kampania jest skierowana do wszystkich mieszkańców m.st. Warszawy.
Istotną formą dotarcia do warszawiaków spożywających alkohol jest aplikacja mobilna „Znaj Ryzyko”, która w nienachalny sposób zachęca do refleksji nad ilością i częstotliwością spożywanego alkoholu oraz monitorowania stanu upojenia. Co więcej, umożliwia dostęp do treści poradnikowych, bazy placówek pomocowych na terenie m.st. Warszawy oraz szybkiej konsultacji psychologa, specjalisty psychoterapii uzależnień i prawnika w ramach poradni online.

Aplikacja do pobrania w sklepach Google Play i Apple Store!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *