Czy wiesz, co to jest HIVokryzja? To hipokryzja wobec osób zakażonych wirusem HIV. Czym się ona objawia? Z pozoru akceptujemy osoby zakażone, jednak nasze zachowanie zmienia się, gdy dowiadujemy się, że znajdują się one w naszym otoczeniu. Wtedy wykonujemy przysłowiowy krok w tył. Nagle okazuje się, że nie chcemy z nimi pracować, korzystać z tych samych sztućców, podawać ręki. Wynika to oczywiście z niewiedzy. Boimy się tego, czego nie rozumiemy.
Kampania realizowana w latach 2015-2016.
Największym problemem osób żyjących z HIV nie jest w dzisiejszych czasach samo zakażenie, które można kontrolować lekami i z którym żyje się do późnej starości.
Prawdziwym wyzwaniem, przed którym stają osoby zakażone, jest alienacja, której doświadczają, kiedy przyznają się do choroby.
Strona kampanii: http://www.hivokryzja.pl/
Wejdź też na nasz kanał YouTube.
Poprzez kampanię „HIVokryzja. Wyleczmy się” chcemy zmienić to zachowanie. Celem naszego projektu jest wyleczenie ludzi z hipokryzji wobec osób zakażonych wirusem HIV. Główny przekaz kierujemy więc nie do osób zakażonych, a do zdrowych. Edukujemy ich, że największym problemem zakażonych wirusem HIV jest ostracyzm, z którym spotykają się na co dzień ze strony ludzi zdrowych.
Kampania nie powstałaby bez pomocy wielu osób i firm.
Słowa podziękowania kierujemy szczególnie do:
- Kasi za odwagę, wiarę w słuszną sprawę, charyzmę i nieodłączny uśmiech
- pracowników Fundacji im. Stefana Batorego za wsparcie i życzliwość
- darczyńców, dzięki którym istnieje program „Obywatele dla Demokracji” za dofinansowanie projektu i umożliwienie jego realizacji
- agencjom reklamowym z Leo Burnett Group za opracowanie koncepcji i strategii komunikacji oraz nadzór nad realizacją projektu
- Planet PR za wsparcie w realizacji kampanii od samego jej początku, doradztwo w zakresie komunikacji oraz komunikację medialną i działania w mediach społecznościowych
- KOI Studio Agnieszka Dziedzic, TPS Film Studio oraz Ani Martgelo za pomoc w realizacji materiałów filmowych
- Właścicieli klubów/restauracji Państwo Miasto, Dzik, Regeneracja, Secado, Solec 44, Plac Zabaw nad Wisłą i Plan B za tworzenie lepszego świata dla osób żyjących z HIV
- fundacji „Inspiratornia” za inspirację i wspólny start
Kampania była współfinansowana ze środków EOG.