„Znaj Ryzyko”

Fundacja Studio Psychologii Zdrowia od października 2021 realizuje kampanię społeczną „Znaj Ryzyko”! Jednym z elementów kampanii jest aplikacja mobilna „Znaj Ryzyko”, którą można nieodpłatnie pobrać ze sklepów Google i Apple. Kampanię finansuje m.st. Warszawa.

Zazwyczaj nie jesteśmy świadomi zagrożeń i szkód wynikających ze spożywania alkoholu. Pijemy bezrefleksyjnie, ignorując lub pomniejszając możliwe konsekwencje nadużywania tej substancji i skutki jej oddziaływania na nasz organizm. Jednocześnie, wydaje nam się, że problemowe używanie alkoholu czy uzależnienie nigdy nas nie dotknie, bo przecież powszechnie „wiadomo”, że uzależniają się tylko osoby o niższym statusie społecznym, z marginesu, gorsze od nas… Te mity i przekonania społeczne sprawiają, że – gdy przekroczymy pewną granicę i rozpoczniemy drogę w kierunku problemowego używania alkoholu – nie zdajemy sobie z tego sprawy. Nie zauważamy, że pijemy w sposób ryzykowny, szkodliwy lub już uzależniliśmy się od alkoholu.

Kampania społeczna „Znaj Ryzyko” ma na celu obalenie mitów społecznych utrudniających rozpoznanie problemu, zaprezentowanie uzależnienia od alkoholu jako choroby demokratycznej, na którą może cierpieć każdy – bez względu na płeć, pozycję społeczną czy zajmowane stanowisko, przybliżenie konsekwencji nadużywania alkoholu i uzależnienia oraz informowanie o możliwych formach i miejscach pomocy skierowanych do osób zagrożonych uzależnieniem, dotkniętych problemem uzależnienia od alkoholu i ich bliskich.

Kampania jest skierowana do wszystkich mieszkańców m.st. Warszawy.
Istotną formą dotarcia do warszawiaków spożywających alkohol jest aplikacja mobilna „Znaj Ryzyko”, która w nienachalny sposób zachęca do refleksji nad ilością i częstotliwością spożywanego alkoholu oraz monitorowania stanu upojenia. Co więcej, umożliwia dostęp do treści poradnikowych, bazy placówek pomocowych na terenie m.st. Warszawy oraz szybkiej konsultacji psychologa, specjalisty psychoterapii uzależnień i prawnika w ramach poradni online.

Aplikacja do pobrania w sklepach Google Play i Apple Store!

 

W październiku i listopadzie 2021 na ulicach m.st. Warszawy ma miejsce pierwsza odsłona kampanii outdoorowej „Znaj Ryzyko”.
Plakaty powstały spod ręki artystów – Tobiasza Cechowicza i Adama Sierocińskiego:

  

Kampania społeczna „Znaj Ryzyko” jest realizowana przez Fundację Studio Psychologii Zdrowia dzięki finansowaniu ze środków m.st. Warszawy.